سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کود گرانول NPK 10+10+19 (TE+S)

کود دانه ای خوب چیست؟

به طور کلی ، کودهای دانه ای آلی با تجزیه و تحلیل تقریباً متعادل در بیشتر کاشت ها کار خواهند کرد ، محصولاتی مانند MicroLife Multi-Purpose 6-2-4 و Fox Farm All Purpose 6-4-5 همه کاره هستند و تغذیه سازگار برای هر گیاه ، علف چمن یا درخت را فراهم می کنند .


معرفی کود گرانوفر NPK 10+10+19+TE+S


استفاده از کود های گرانول از سالهای دور در  صنعت بزرگ کشاورزی رواج داشته است . طرز تهیه ، مواد تشکیل دهنده ، اندازه و نوع این محصولات در طی سالیان دستخوش تحولات بسیاری گردیده که امروزه توسط دستگاه های پیشرفته انجام میپذیرد واین امر  موجب تسریع و دقت در فرآیند تولید آن میگردد .

از فواید استفاده از این نوع کود ها علاوه بر تامین  مواد آلی و انواع عناصر مورد نیاز گیاه میتوان به زمان تدریجی انتقال و جذب آن اشاره نمود در واقع با توجه به مدت زمان آزاد سازی عناصر و ترکیبات (آهسته رهش) موجود در خود موجب جذب تدریجی با زمان طولانی تر  توسط گیاه شده و مدت زمان بیشتری گیاه را بی نیاز از این عناصر و موادآلی میکند.

گروه تولیدی زعیم (ZAEEM)در راستای ارتقای سبد محصولات ،خطوط تولید کود های گرانوله خود را به بهره برداری رسانده . این محصول را با نام تجاری گرانوفر (GRANUFER) به بازار عرضه میگردد . گرانول های تولید شده  با فرمولاسیون های متنوع متناسب با نیاز هر نوع کشت ، نوع محصول ، نوع خاک و مناطق آب و هوایی به عرصه ظهور رسیده و بدست توانمند کشاورزان عزیز در سراسر کشور میرسد .

از مزایای استفاده کود های گرانوله زعیم (ZAEEM) میتوان به فاقد کلر و فلزات سنگین بودن  و وجود درصد قابل قبولی از ماده آلی و گوگرد در تمامی فرمولها  جهت جبران فقر مواد آلی و کاهش PH خاک و همچنین وجود ریزمغذی ها در تمامی فرمولها اشاره نمود. این کودهای گرانول از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه تولید شده و در آن از تمامی عناصر مورد نیاز در صنعت کشاورزی از قبیل  نیتروژن ، فسفر ، پتاسیم ، گوگرد ، آهن ، روی ، کلسیم ، موادآلی و انواع ریز مغذی ها  مناسب برای انواع درختان باغی مانند سیب ، هلو ، انار ، گردو ، توت ، بادام ، گلابی ، انجیر ، انگور ، زرد آلو ، گوجه سبز ، زیتون و…. همچنین  کشت زراعی انواع  ذرت ، سیب زمینی ، پیاز ، گندم ، جو ، انواع صیفی جات و سبزیجات موجود میباشد .

NPK رشد بیشتر چیست؟

درک برچسب ها

نسبت گرومور برای این مواد 7: 7: 7 است ، اما در واقع 7 درصد نیتروژن ، 3.1 درصد فسفر و 5.8 درصد پتاسیم یا 7: 3.1: 5.8 است. بنابراین به جای کود "متعادل" که معمولاً تصور می شود ، یک خوراک با نیتروژن بالا است.

 

 

کود گرانول NPK 10+10+19 (TE+S)

چگونه NPK را در کود محاسبه می کنید؟

برای یافتن مقدار نیتروژن در یک کیسه کود ، باید پوندهای نیتروژن در هر هزار متر مربع را محاسبه کنید. برای محاسبه پوندهای نیتروژن در یک کیسه کود ، وزن کیسه را در درصد ازت ضرب کنید (این مقدار اولین شماره در مشخصات NPK در جلوی کیف).

بهترین کود چمن چیست؟

برای فعال و سبز نگه داشتن چمنزار از محصولاتی مانند غذای Anco Vigor Lawn در آغاز بهار ، تابستان و پاییز استفاده کنید. چمنهایی مانند DNA Certified Sir Walter ، نیمکت TifTuf و Kikuyu همه از یک کود دیررس کود کامل با نسبت NPK یکنواخت تر از Lawn Food استفاده می کنند.

فرمول کود چیست؟

همه برچسب های کود سه عدد پررنگ دارند. عدد اول مقدار نیتروژن (N) ، عدد دوم مقدار فسفات (P2O5) و عدد سوم مقدار پتاس (K2O) است. این سه عدد نشان دهنده مواد مغذی اولیه (نیتروژن (N) - فسفر (P) - پتاسیم (K) است.

چگونه می توانم NPK را به طور طبیعی دریافت کنم؟

کود علاوه بر اینکه حاوی عناصر درشت مغذی است ، منبع بزرگی از چندین عنصر کمیاب مغذی ضروری برای رشد گیاه است. اکثر کودهای گاوی و اسب دارای نسبت N-P-K به طور متوسط ??1-0.5-0.5 است در حالی که کودهای مرغی کودهای با نیتروژن بالا هستند (به طور متوسط ??3-1-1).